Misogi

Misogi

Hal Singer

 

Svako poseduje jednu vrstu unutrušnje energije koju zovemo Ki. Ki se može razvijati kroz veliki broj aktivnosti. Na primer, Misogi je vrsta meditativne vežbe u kojoj čovek udiše duboko kroz nos, a zatim ispušta vazduh lagano kroz usta, pri tom proizvodeći zvuk “hhhhaaaaaaa”. Vežbanjem misogi-a svakodnevno po nekoliko minuta, bićete u mogućnosti da razvijete snažnu Ki energiju.

Ljudi koji vežbaju aikido uče raznovrsne fizičke vežbe kojima se pospešuje razvoj Ki-a, relaksacija i osećanje centriranosti, i u fizičkom i u mentalnom aspektu. Sposobnost da se ostane opušten i koncentrisan u stresnim situacijama od pomoći je ne samo u samoodbrani, već i u svakodnevnom životu.

Misogi se može izvoditi u bilo kojoj poziciji; najbolja pozicija je za vreme sedenja u seizi (klečanje). Misogi bi trebalo da se izvodi po 20 minuta. Trebalo bi da budete u stanju da izvodite Misogi 30 minuta; to je minimalni cilj koji treba dostići. Misogi disanje treba da bude prirodno, ne isforsirano. Ono će vam omugućiti da unesete više kiseonika i izbacite više ugljendioksida nego većina metoda disanja. Misogi će vas istovremeno snabdeti energijom i opustiti. Takođe, pospešiće vašu mogućnost koordinacije tela i uma i učiniti da postanete više koncentrisani i pozitivni.

Ispravno Misogi je teško usavršiti, s obzirom da je dovoljno teško biti u stanju sedeti 20 minuta bez prekida, stoga u početku nemojte forsirati. Dišite onoliko dugo koliko možete dok ne osetite potrebu da prestanete; kada se to desi, vreme je da prekinete. Kao prvo, disanje treba izvoditi u isto vreme svakog dana. Sledećeg dana dišite bar onoliko koliko ste disali prethodnog dana. Nastavite sa ovim vežbama dok ne dostignete 30 minuta. Uvek se setite da će vam lagano i uporno vežbanje doneti najviše koristi.

Mislim da je Misogi neposredno pre spavanja omogućava da spavate bolje i budite se brže, osećajući se potpuno odmornim. Misogi takođe pomaže i u nalaženju rešenja za probleme. Koncentrišite se na problem o kome trenutno razmišljate pre nego počnete sa disanjem. Počnite sa disanjem ali ne razmišljajte o problemu; kada završite sa Misogim, možda ćete imati bolju ideju kako da rešite problem. Ukoliko osetite da ste nervozni pre neke prezentacije ili stresne aktivnosti, Misogi će vam pomoći da uspešno izvršite zadatak, uz veliku dozu samopouzdanja i opuštene kontrole.

 

Upustva za Misogi

Sedite u pravilan seiza položaj; klečeći položaj. Malo savijte kičmu i nagnite se blago unapred iznad svog zamišljenog centra (tanden – prim. prev). Ovo ćemo nazvati neutralnom pozicijom.

Koncentrišite se pravilno; zamislite da vam se um nalazi u vašem centru (oko 2-3 cm ispod pupka). Dozvolite svojim mišićima da se opuste, ali ne potpuno; usmerite svoj Ki van svog tela i centra.

Prvo izdahnite: otvorite usta i počnite lagano da ispuštate vazduh. Dok to činite, ispuštajte zvuk “HAAAA” što sporije možete. Koristite mišiće grla da kontrolišete tok vazduha. Ukoliko ne kontrolišete ispuštanje vazduha, previše brzo ćete ga izdahnuti; kada više ne možete da izdišete, nagnite se lagano unapred iznad svoje centralne tačke. Ovo će malo spustiti dijafragmu i omogućiti vam da izdahnete još malo vazduha. Pošto potpuno završite sa izdahom, vratite se u neutralan položaj i koncentrišete se na svoju centralnu tačku, još uvek razmišljajući da izdišete. Ostanite u neutralnom položaju 5 sekundi. Ciklus udisanja treba da traje ukupno 25 sekundi; udišite 20 sekundi i zadržite vazduh 5 sekundi.

Zapamtite: nemojte forsirati ovu vežbu; ako vam je period od 30 sekundi trajanja izdisaja mnogo dugačak, onda smanjite vreme izdisaja na 20 sekundi ili na onoliko koliko možete da izdržite. Ali, obratite pažnju da u tom slučaju treba da snanjite i vreme udisanja na dve trećine vremena izdisanja. Ja uvek zadržavam neutralnu poziciju 5 sekundi, bez obzira na trajanje udisaja i izdisaja.

Prilikom udisaja i izdisaja, zamislite da vas Ki teče zajedno sa vazduhom. To će omogućiti da se postigne maksimalni efekat Misogija na sveopšte dobro stanje organizma.

Hal Singer

 

MISOGI je originalno shinto termin i odnosi se na kompletan obred pročišćenja koji su praktikovali shinto sveštenici. Počinjao je (a jos uvek se praktikuje) kupanjem na svetim plažama pre određenih ceremonija, što je uvod u fizičko i mentalno pročišćenje i jačanje duha. Kasnije je došlo do približavanja shinto-a i zena, što je, između ostalog, rezultiralo stvaranjem za zen meditacije... Danas postoje razlicite vrste pročišćenja objedinjenih pod ovim terminom i različito se praktikuju u zavisnosti da li je u pitanju shinto, budo, zen, ili aikido...

Prevod Tamara Drljević,
diplomirani japanolog